Dátum: 05.07.2015

Vložil: Maroš

Titulok: copywriting-práca pre múdrych otrokov

Zdravím! Keďže som to najprv prešvihol s množstvom textu a vyhodilo ma to, tak skrátim:
"Istota desaťnásobku" - slogan tzv. Harvardských investičných fondov, vďaka ktorým prišli tisíce ľudí o prachy v prvej vlne kupónovej privatizázie v roku 1992, bol majstrovským dielom v podstate copywriterskej svine /v zmysle čiernej mágie/. Cena - za A4?
Účinok pôsobenia sloganu spočíval v poznaní tzv. genetickej pamäte a desiatkovej sústavy v našich gebuliach. Tí, ktorí prišli s ponukou 12-násobku, neuspeli, lebo desať je skrátka viac, ako dva-násť. V copywritingu si časom /a čo najskôr/ budete musieť vybrať, či biela, alebo čierna mágia. Áno, je to otázka svedomia. Pre remeslo známa Ogilvyho škola nestačí, musíte si naštudovať copywriting nacistickej Tretej ríše a zároveń sa s ním v zmysle motivácií, pokiaľ možno, nestotožniť. Tvorivosť je schopnosť spájať, Ale musíte mať čo. Kultúrne, historické, hodnotové /vrátane tých mravných/ analódie. Etológia primátov, človeka. Podprahová psychológia. Manipulačné povelové techniky. Empatia, emociálna inteligencia.Vedomosti.A zároveń - vaše ego musí byť v prachu. Lebo Ježiš Kristus je náš Majster - či v Boha veríte/ste presvedčení/, alebo nie. Talent máme od Boha, a záleží, akým spôsobom s ním naložíme. Copywriting len za prachy je intelektuálnou prostitúciou. Ako novinárčina. Peniaze zaň získané vás neoslobodia. Ja som copywriter, ale neživím sa tým. Táto danosť sa dá totiž využiť na službu a pomoc iným. A tak sa naplniť. Exploatujte ma!

Pridať nový príspevok